Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Καζάνι που βράζει η Παιδεία με την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης - Καταγγελίες για επιλογές με κομματικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια

Μεγάλη ένταση επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης μετά την ανακοίνωση των τελικών κατατάξεων των νέων στελεχών της εκπαίδευσης, με πολλούς από τους υποψήφιους να καταγγέλλουν επιλογές βάση «κομματικών φρονημάτων» και υποτίμηση των επιστημονικών τους προσόντων. Το ζήτημα έχει δημιουργήσει «αγκάθια» στις σχέσεις της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των Θεσμών, που ζητούν επανειλημμένα από το υπουργείο Παιδείας αξιοκρατική επιλογή των στελεχών του.

Υπενθυμίζεται ότι η αλλαγή του τρόπου εκλογής των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν από τα πρώτα θέματα που απασχόλησαν την κυβέρνηση στον τομέα της παιδείας, όπου και νομοθέτησε βιαστικά, την περίοδο δε κατά την οποία τα σχολεία σχεδόν δεν λειτουργούσαν από τις ελλείψεις σε

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

“Τρέχουν” οι προθεσμίες για αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ωράριο,Νέο Σχολείο, ΑΕΙ, ιδιωτική εκπαίδευση

Παράλληλα με τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να καταρτίσει τα απαραίτητα νομοσχέδια , προκειμένου  να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις προς τους θεσμούς (τρόικα) για την παιδεία, που ψηφίστηκαν στη Βουλή.  
ΠΡΩΤΟΝ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και  την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, θα πρέπει  έως τον Απρίλιο του 2016, να αξιολογήσουν του ελληνικό εκπαιδευτικό σήστημα που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 .

Μαθητές υπό την πίεση της βαθμοθηρίας και των γονέων

Ακραία, χωρίς αμφιβολία, η ενέργεια ενός δασκάλου δημοτικού να στείλει στους γονείς των μαθητών του επιστολή, εξηγώντας πως βαθμολόγησε τα παιδιά με άριστα, κατόπιν ισχυρών πιέσεων που του άσκησαν ορισμένοι εξ αυτών. Διευκρινίζοντας ότι η αξιολόγησή του δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, διατυπώνει την ευχή τα παιδιά να καταφέρουν στο μέλλον να κατακτήσουν τους ίδιους βαθμούς με την αληθινή τους αξία.

Η επιστολή κυκλοφόρησε πρόσφατα στο Διαδίκτυο, φέρνοντας τον εκπαιδευτικό σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση στο εργασιακό του περιβάλλον –απειλήθηκε ακόμη και με ΕΔΕ–, καθώς μία κίνηση καλοπροαίρετη, σύμφωνα με τον ίδιο, διέρρευσε χωρίς να το επιθυμεί, όταν μάλιστα ανάλογη πίεση δέχονται από τους γονείς εκπαιδευτικοί σε πολλά ελληνικά σχολεία.

Ώ του θαύματος! Ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ για τη διεύθυνση εκπαίδευσης στην Αχαϊα, βγήκε από 7ος- 1ος, λόγω... συνέντευξης

ε καθόλου άδικους ψιθύρους ολοκληρώθηκαν οι  διαδικασίες επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης στην χώρα ενώ στην Αχαϊα,  ω του θαύματος, ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ κατετάγη πρώτος χάριν της συνέντευξης, η οποία έχει προκαλέσει ακόμη και την αναφορά του Γκι Φερχόφστατ στο Ευρωκοινοβούλιο, παρουσία Τσίπρα.
Η νέα ...εποχή στην αξιοκρατία και την εκπαίδευση, "έκοψε" από Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας τον Θεόδωρο Μπαρή, ο οποίος είχε αναδειχθεί πρώτος με  89 ψήφους και ο οποίος διέθετε όλα τα απαραίτητα προσόντα, πλην, ως φαίνεται, ενός, της κομματικής του ταυτότητας και ...πιστοποίησης

Κοινωνικό κράτος-συρρικνωμένος δημόσιος τομέας: πορείες ασύμπτωτες του θεόδωρου Τσούχλου

Παρά τα όσα λέγονται ή γράφονται ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων στη χώρα μας κατά την τελευταία εξαετία μειώθηκε κατά το ένα τρίτο. Ακόμη και  παλαιότερα στοιχεία του ΟΟΣΑ έδειχναν ότι το ποσοστό των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρωζώνη. Οι περιοριστικές  πολιτικές που εφαρμόζονται  κατά τη μνημονιακή-νεομνημονιακή περίοδο έχουν σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού  και ιδιαίτερα στις υπηρεσίες  κοινωνικού χαρακτήρα. Άλλωστε το δόγμα του «μικρότερου κράτους» σημαίνει και συρρικνωμένο

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Καταλήψεις και αποκλεισμούς υπουργείων εισηγείται στον κλάδο η ΟΛΜΕ

Παν-κινητοποίηση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με καθημερινές παρεμβάσεις σε δήμους, γειτονιές και σχολεία, με οργάνωση τοπικών κινήσεων, αλλά και με καταλήψεις,  αποκλεισμούς σε υπουργεία και Ταμεία, εισηγείται, μεταξύ άλλων στον κλάδο το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Ειδικότερα, το πλαίσιο κινητοποιήσεων που εισηγείται στον κλάδο το ΔΣ της ΟΛΜΕ , που θα συζητηθεί στη Γενική Συνέλευση  των Προέδρων των ΕΛΜΕ   το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

H Ελλάδα έχει στα Γυμνάσια το μικρότερο ποσοστό υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου στα Μαθηματικά και από τα μεγαλύτερα στη Γλώσσα στην ΕΕ.

Σύμφωνα με Έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ το 2014 στην Κατώτερη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα 14 από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ, για τα οποία διατίθενται σχετικά στοιχεία, το ποσοστό του υποχρεωτικού διδακτικού χρόνου που αφιερώνεται στα Γλωσσικά αντικείμενα της Κατώτερης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ανάγνωση, γραφή και λογοτεχνία) κυμαίνεται από 33,3% (Ιταλία) έως και 11,8% (Φινλανδία), το αντίστοιχο ποσοστό για τα Μαθηματικά κυμαίνεται από 20,0% (Ιταλία) 28 έως και 11,4% (Ελλάδα), ενώ το ποσοστό για τα αντικείμενα των Φυσικών επιστημών κυμαίνεται από 18,3% (Πορτογαλία) έως και 5,5% (φλαμανδική κοινότητα του Βελγίου)

Πώς απάντησε ο Καραμανλής στον Σμιτ όταν ο Γερμανός προσέβαλε την Ελλάδα!



Η Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, 

περιγράφει το κάτωθι περιστατικό, του οποίου υπήρξε αυτήκοος μάρτυρας:

Ο Kωνσταντίνος Καραμανλής
 συναντά τον Γερμανό Καγκελάριο
 Σμιτ και αυτός του λέει:

– «Ξέρετε, κύριε Πρόεδρε,
 η Ελλάδα δεν έχει τις οικονομικές προϋποθέσεις…» και ο Καραμανλής
 του απαντάει: 

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

ΔΑΚΕ ΔΕ ΑΧΑΪΑΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΔΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 ΔΑΚΕ ΔΕ   ΑΧΑΪΑΣ                21/01/2015
                                                                           

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΔΕ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ



Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες η επιλογή των νέων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) με τη διαδικασία των ενστάσεων επί της συνέντευξης. Τα δύο πρώτα κριτήρια επιλογής ΔΔΕ ήταν το «κριτήριο επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης» (9 μόρια) και το «κριτήριο υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας» (15 μόρια). Επομένως, τα μετρήσιμα- αντικειμενικά μόρια ήταν 24. Το 3ο κριτήριο επιλογής των ΔΔΕ ήταν η «συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο – προσωπικότητα –γενική συγκρότηση», το οποίο αποτιμάται με 27 μόρια. Συγκεκριμένα, η αποτίμηση του κριτηρίου αυτού

Διευθυντές εκπαίδευσης: Η συνέντευξη ανέτρεψε τα δεδομένα υπέρ των εκλεκτών του ΣΥΡΙΖΑ

Οι μεθοδεύσεις και το παρασκήνιο για την ανάδειξη των 16 διευθυντών εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

ΔΟΕ: Για την εισήγηση της ομάδας REN για την Παιδεία

Είδε το φως της δημοσιότητας (με ιδιαίτερη μάλιστα προβολή) , κείμενο – εισήγηση στη διαδικασία του «Εθνικού διαλόγου για την παιδεία» , της ομάδας Reform Education Now”.
Την ίδια στιγμή, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν έχει κληθεί να καταθέσει τα αιτήματα και τις προτάσεις της για το δημόσιο σχολείο. Μελετώντας το περιεχόμενο της εισήγησης της συγκεκριμένης ομάδας προκύπτουν ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα:
–          Αποτελεί το κείμενο αυτό προσχέδιο «αιτιολογικής έκθεσης νόμου» όπως υπαινίσσεται ο υπέρτιτλος «Σχέδιο πρότασης
– Αιτιολογική Έκθεση – Το νέο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα»;
–          Ποια είναι η συγκεκριμένη «ομάδα φοιτητών» που επεξεργάζεται και καταθέτει αναλυτικές και

Αυτά συμβαίνουν στο χώρο της Εκπαίδευσης ενώ δήθεν κάνουν διάλογο!

Η σύγχυση «αριστεροφροσύνης» των μεταλλαγμένων ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ οδηγεί σε πλήρη απαξίωση την εκπαίδευση. Αν δεν είσαι ΣΥΡΙΖΑ ή της αντίληψης ΣΥΡΙΖΑ δεν συμμετέχεις στο διάλογο..
-Η περίφημη επιτροπή «σοφών» του κου Φίλη στερείται παντελώς αντιπροσωπευτικότητας και πολυσυλλεκτικότητας. Δεν ζητήθηκε καμία πρόταση και δεν συμμετέχει κανείς εκπρόσωπος από τα κόμματα, αλλά και από άλλους θεσμικούς, εκπαιδευτικούς, παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς.
-Η θεματολογία του διαλόγου είναι σε σημαντικό βαθμό άσχετη με τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, δεν στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και έχει καθοριστεί με βάση τις ιδεοληψίες των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε κώμα το εκπαιδευτικό σύστημα

Υπό «κατάρρευση» βρίσκεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Λόγω της συνεχούς υποχρηματοδότησης, πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα δεν διαθέτουν θέρμανση ούτε φωτισμό, την ίδια ώρα που τα αναποτελεσματικά προγράμματα σπουδών έχουν ως αποτέλεσμα οι Έλληνες μαθητές να κατατάσσονται στις τελευταίες θέσεις σε βασικά γνωστικά αντικείμενα (Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες).

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Σημαντικά σημεία του νέου Μισθολογίου

Παραθέτουμε κάποια σημαντικά σημεία του νέου μισθολογίου, απαντώντας σε ερωτήματα συναδέλφων.
Αναλυτική περιγραφή γίνεται στην εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
1) Από 1/1/2016 ισχύει νέο μισθολόγιο με 19 Μισθολογικά Κλιμάκια (ΜΚ) ανάλογα με τα συμπληρωμένα έτη προϋπηρεσίας. Οι Δ/νσειςΕκπαίδευσης θα κάνουν κατάταξη με βάση την προϋπηρεσία που έχει διανύσει ο κάθε εκπαιδευτικός μέχρι τις 31-12-2015. Επίσης στην κατάταξη μετρά και όποιο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό έχει αναγνωριστεί ως συναφές με το διδακτικό αντικείμενο από το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Η εγκύκλιος για το Νέο Μισθολόγιο των υπαλλήλων του Δημοσίου



Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (176 /Α΄) «Μισθολογικές ρυθμίσεις των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), καθώς και των Δ.Ε.Κ.Ο. του κεφ. Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314) και άλλες μισθολογικές διατάξεις.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016

14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα - Τι ισχύει σε άλλες χώρες!

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός – Ερευνητής
Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε η εξαγγελία του υπουργού παιδείας κ. Φίλη για καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ε.Ε. είτε αυτή έχει αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, είτε έχει ισχυρή οικονομία ή όχι.

Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης στις χώρες της Ε.Ε. παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα.

Ανεξάρτητα με την υποχρεωτική εκπαίδευση των άλλων χωρών, το ερώτημα είναι εάν η επιμήκυνση

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για το Δημόσιο: Αυτές είναι οι σαρωτικές αλλαγές που θα γίνουν μέσα στο 2016

Δεν θα ήταν υπερβολικός κάποιος εάν χαρακτήριζε το 2016 «έτος – σταθμό» για τη Δημόσια Διοίκηση. Τόσο σε διοικητικό ή πολιτικό επίπεδο, όσο και σε μεταρρυθμιστικό, οικονομικό, εργασιακό, ακόμη και συνδικαλιστικό.
Οι αλλαγές που πρόκειται να επηρεάσουν  στελέχη και κρατικούς λειτουργούς όλων των βαθμίδων, αναμένεται να χαράξουν μια «διαχωριστική γραμμή» σε σχέση με το παρελθόν.
Το δημόσιο έχει απεμπλακεί από «ποσοτικούς στόχους» συρρίκνωσης και περιορισμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι «πληγές» που άνοιξαν αυτές οι πολιτικές έχουν επουλωθεί. Εμφανής είναι η δυσπιστία, κυρίως από πλευράς συνδικαλιστικών

Η αποκαθήλωση της Αριστεράς

Τηρουμένων των αναλογιών, όπως το 1989 σηματοδότησε την αποκαθήλωση του πάλαι ποτέ υπαρκτού σοσιαλισμού, το 2015 μπορεί να θεωρηθεί η χρονιά που διέλυσε τους μύθους για την ελληνική Αριστερά. Η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία είχε συνοδευθεί από ένα πλήθος ανέφικτων προσδοκιών. Ενα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας, απογοητευμένο από την κρίση και το παλιό πολιτικό σύστημα, γοητευμένο από τις δημαγωγικές υποσχέσεις του κ. Τσίπρα και των συντρόφων του, εναπόθεσε σε αυτούς τις ελπίδες του για επιστροφή στην κανονικότητα που είχε συνηθίσει.